שלוק של ידע

12/05/2021

נכנסת לאוטו, מצוידת בהפוך-חזק-רותח, מטען ופלייליסט של הפודקאסטים האהובים עלי בנייד. מוכנה לעוד בוקר של הרבה תסכול ומעט הנאה בדרכים. לוחצת על Play והנה מגיעים רגעים קסומים של הנאה והתמסרות. ואני לא מתמסרת סתם. הפלייליסט שלי הורכב בקפידה מפודקאסטים בנושאי יזמות, הורות, טכנולוגיה, ניהול, פיוצ'ריזם, פסיכולוגיה, שיווק וארגונים. שילוב אקלקטי שמייצג בדיוק רב את זרם התודעה שלי.

נוסעת או יותר נכון מזדחלת בפקקים. שלוק קפה ושלוק של ידע שמוזרם אלי במהירות 1.5 להרוות את הצמא ללמידה. אדם סקרן בדרך לאנשהו.

מתגעגעת. כבר 4 חודשים שלא נכנסתי לאוטו לנסיעה שמעבר לגנים-בית ספר-קניות-אמא.

שלא תבינו לא נכון, אני עובדת מלא (טפו, טפו, חמסה). מנחה, מייעצת, מראיינת, כותבת. אבל מהבית. במרחבים וירטואליים. אבל, באבחת מטוש, נגזל ממני מרחב למידה שהיה שזור באלגנטיות ביום העבודה הסטנדרטי שלי.

הגיע הזמן לסגל לעצמי שגרת למידה חדשה.

אני שוזרת את הלמידה בתוך שגרת העבודה, כחלק מתפיסת העולם של למידה לאורך החיים (Life Long Learning) ככלי לבניית החוסן התעסוקתי שלי. מה זאת אומרת? אומרת, שאני וכל אדם אחר (בטח אם הוא מנהל) צריכים ללמוד באופן פעיל לאורך כל הקריירה כדי לעמוד בקצב ההשתנות המוטרף של עולם העבודה, להישאר רלוונטיים, להביא ערך מוסף לארגון ולדאוג לעתיד התעסוקתי שלנו.

מה כדאי ללמוד? כדאי להתחיל בללמוד איך ללמוד דברים חדשים באופן אפקטיבי. אח"כ להוסיף מיומנויות לפתרון בעיות, מנהיגות והשפעה חברתית. גם קצת אוריינות טכנולוגית/דיגיטלית לא תזיק. לא רק כי אני אמרתי, אלא כי אלה המסקנות של פורום הכלכלה העולמי בדוח עתיד העבודה של 2020 (תציצו בתמונות שצרפתי למטה לרשימת 10 המיומנויות של 2025 ועוד אינפוגרפיקות מעניינות מהדוח).

מתי לומדים? תוך כדי העבודה. הנה נתון מדהים: 94 אחוזים מהמנהלים שהשיבו לסקר שמתואר בדוח, מצפים מעובדים לרכוש כישורים חדשים תוך כדי העבודה. לא לפני באקדמיה, לא אחרי בשבתון/בחל"ת/בפנסיה. תוך כדי.

אז מה עושים? שוזרים "חלונות" למידה בשגרה. בכל יום חמישי בין 9-10, בישיבות צוות, בשיחה עם דליה מהפיתוח העסקי, בזמן ריצה או, אם אתם מאותגרים ספורטיבית ועובדים מהבית כמוני, מייחלים גם לקצת פקקים. שלוק קפה ושלוק של ידע.

שתפו את המאמר